Powerboat varen op de Lek naar Rotterdam als bedrijfsuitje

Op 21 maart hebben wij een verkenningstocht gemaakt op de Lek. De locatie is zeer geschikt voor een Bedrijfsuitje vanuit Rotterdam, Krimpen aan de Lek of Krimpen aan den IJssel. Vlakbij ligt een kruispunt van de grote rivieren, dus met een beetje geluk vinden we daar nog wat golven om overheen te springen.

Onderweg naar Bergambacht was het even zoeken naar een locatie om de boot te water te laten. We hadden al tips gehad dat het bij de helling van de veerpont goed mogelijk was. Het enige was dat je snel weer weg moet zijn. Als de veerpont eraan komt en je bent niet weg, dan vaart deze gewoon door. Dat willen we niet, dus aangekomen bij de helling hebben we de boot en de trailer helemaal gereed gemaakt voor het β€˜te water laten’. De pont ging weg en we hebben de boot er snel in laten zakken. Ach ja, zakken? Meer plonsen. De boot hing nog een meter boven het water door de lage waterstand waardoor hij een flinke duik moest maken. Met de veerpont in onze ooghoeken was dat geen moeilijke beslissing. De boot moest erin.

Eenmaal in het water was het weer even heel erg anders als op Scheveningen. De rivier met het gladde water was voor ons net als een tripje door een sloot. De golven die wij gewend zijn op zee, zijn nergens anders te vinden.

De auto en de trailer waren aan de kant gezet. Nu was het tijd om te zien hoe hard we over het water heen konden gaan. Met snelheden tot 97 km per uur vlogen we over de Lek richting de Maas. Dat is met die snelheid maar enkele minuten daar vandaan. Een powerboat trip naar Rotterdam is dus zo gemaakt.

We hebben de omgeving daar goed verkend en hebben geprobeerd om alle mogelijkheden in kaart te brengen. Wij hebben daar ook een mooie nieuwe trailerhelling gevonden waar we de boot prima uit het water kunnen halen.

Het is een leuke omgeving om te varen en goed water voor extreem hoge snelheden te maken.
Voor een Bedrijfsuitje of vrijgezellenfeest kunnen wij dus ook op de Lek en op de Maas bij Rotterdam prima uit de voeten.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •